1989 - Suverenita Leo Pavlíka pokračuje

Pouhé úvodní čtyři soutěže stačily Leo Pavlíkovi k zisku titulu, přesto neodolal a přijel na náročné tratě v okolí Příbramska. Ačkoliv o celkovém republikovém šampionovi bylo již před soutěží rozhodnuto, slibovala Rallye Vltava Příbram zajímavé souboje. V sázce totiž byla všechna prvenství v jednotlivých třídách.
Nejvíce se diváci těšili na souboj Pavla Sibery s Poláškem v nejvíce obsazené třídě A/1300. O absolutním vítězi nebylo od začátku pochyb. Leo Pavlík s vozem Audi Coupe Quattro kraloval od začátku soutěže a s přehledem obhájil loňské prvenství. Navíc posedmé za sebou byla úspěšná posádka Agrokombinátu JZD Slušovice, což jen dokazuje výjimečnost celého týmu. Od úvodu se na druhém místě usadil Sibera, který dokonce v jedné z rychlostních zkoušek porazil Pavlíkovo quattro. Nedařilo se však Poláškovi. Ten ve snaze stačit Siberovi nejdříve vylétl krátce mimo trať. Poté jej navíc přibrzdila porucha rozdělovače a penalizace za nadměrný hluk. Z vidiny možnosti boje o titul byl boj doslova o přežití. „Chtěli jsme Pavla Siberu porazit a získat tak premiérový titul. Bohužel Pavel byl lepší, a tak jsme museli až příliš riskovat, což se nám vymstilo“, zdůvodnil problémy Ivo Polášek. Na třetím místě domácí závod dokončil nestárnoucí Václav Blahna. Po počátečních problémech s karburátorem a převodovkou si dojel pro bronzový stupínek.
Rallye Vltava Příbram patří již řadu let k obávaným soutěžím republikového mistrovství, a tak příprava na tento závod je nesmírně obtížná. „Příbramské rychlostní zkoušky jsou velice technické a náročné. Ukazuje se zde kvalitně napsaný rozpis a souhra posádky“, podotkl k soutěži spokojený Pavel Sibera. Sympatický jezdec si totiž druhým místem, především však vítězstvím ve třídě připsal zisk titulu ve třídě A/1300.
O absolutní titul vicemistra bojovala dvojice Sivík a Vraj. Bohužel na kluzké silnici narazil Vraj ve vysoké rychlosti do zdi a zcela zdemoloval svůj vůz. Vraj vyvázl z nehody s poraněnou nohou. Méně štěstí však měl spolujezdec Nerušil. Ten bohužel po šesti dnech v nemocnici na následky zranění zemřel.
Nadvládu továrního týmu AZNP Mladá Boleslav podtrhl ziskem titulu ve třídě N/1300 Berger na voze Škoda Favorit. „Nástup favoritu byl nadmíru úspěšný. Takové úspěchy jsme ani nečekali. V poslední době se nám podařilo prodat několik vozů do zahraničí, což je jistě důkazem kvality našich závodních vozů“, zhodnotil úspěšnou sezónu Petr Hrdlička, ředitel výzkumného závodu.
O titulu se rozhodovalo i v nejnižší třídě, ve třídě klasických východoněmeckých vozítek. Tak se říkalo legendárním Trabantům. Po čtyřech prvenstvích se nepodařilo obhájit předešlé tituly Webingerovi. Titul si z Příbrami odvezl Soumar, který na příbramských tratích dokončil sice až na čtvrtém místě, přesto mu to k zisku premiérového titulu stačilo. Bohužel letošní ročník byl posledním pod křídly časopisu MOTOR.
Kompletní výsledky: Rally Vltava Příbram 1989
1990 - Menší počet startujících

Dvanáctý ročník Rallye Vltava Příbram se koná ve dnech 5. až 7. října 1990. Pátek je, jako již tradičně, věnován především technické a administrativní přejímce. Ta probíhá v areálu příbramské autoškoly. Start rally je naplánován na sobotu 6. října v 7.00 hodin ráno a na cíl se první posádka může těšit v 19.30 hodin. Tedy náležitá dvanáctihodinová šichta. Zajímavostí je, že celé sobotní dopoledne je věnováno doprovodné akci, kterou je populární motoristická burza, jež se koná před Závodem důlní mechanizace.
Ale zpět k samotné rally. Podle propozic vydaných ředitelstvím soutěže „…se jí mohou zúčastnit jezdci s licencí M, N neuvedení v seznamu jezdců oprávněných startovat v mistrovství ČSFR pro rok 1990, jako spolujezdci držitelé licencí M, N platných v roce 1990. Soutěž je vypsána pro tyto třídy a skupiny vozidel: skupina N: do 1300 ccm, nad 1300 ccm; skupina A: do 700 ccm, 701 – 1300 ccm, nad 1300 ccm a absolutní klasifikace. Do soutěže budou připuštěna vozidla, která byla do doby technické přejímky homologována a odpovídají mezinárodním řádům FIA a platným přílohám“.
Startuje se z náměstí T. G. Masaryka, kde je i uzavřené parkoviště. Trať měří 485,6 kilometru a šestnáct rychlostních zkoušek dá dohromady bezmála dvě stě kilometrů, přesně 190,7 km. Nově zařazená je erzeta číslo jedna, která se v itinerářích posádek objevuje ještě jednou a to s pořadovým číslem pět. Shodou okolností je nejdelší, měří 17,61 kilometru. Jede se po trase Dlouhá Lhota – letiště – Kotenčice. Podívejme se společně do historických análů, jak je v nich charakterizována. „…Povrch rychlostní zkoušky tvoří asfalt a beton. Je novou RZ na trati Rallye Vltava Příbram, zčásti okruhová. Vede po betonové ploše letiště, kde budou postaveny zpomalovací retardéry. Její konec je po výjezdu z letiště před křižovatkou se silnicí Suchdol – Kotenčice“.
Jak to všechno dopadlo? Dejme slovo dobovému tisku, konkrétně týdeníku Příbramsko: „ … I při menším počtu startujících, než v minulých letech, podali jezdci hodnotné výkony. Prvenství vybojoval opět „domácí“ Václav Blahna se spolujezdcem Schovánkem na voze Opel Kadet a za nimi skončily také původem příbramské posádky Triner – ing. Štanc a Fuchs – Honzík “. Tolik citace z novin.
Po vyhlášení výsledků v 10.00 hodin v sále „U Podařilů“ se mohlo začít znovu. Pochopitelně, že s přípravou třináctého ročníku. Před tím je však správné poděkovat všem, kteří se zasloužili o hladký průběh. Odcitujeme vydání týdeníku Příbramsko z 19. října:
„ ... příslušným národním výborům okresu, města a obcí, průmyslovým a zemědělským organizacím, příslušníkům Veřejné bezpečnosti, Čs. armády a Svazu požární ochrany, zdravotníkům OÚNZ a ZÚZN UP, členům motoristických a dalších společenských organizací. Za jejich účinné spolupráce zajistil pořádající Automotoklub Příbram soutěž opět na úrovni odpovídající významu mistrovství ČSFR.“
Kompletní výsledky: Rally Vltava Příbram 1990 (Bohužel nejsou k dispozici)
1991 - Pod záštitou ministra obrany

Od pátku 27. do neděle 29. září si příznivci automobilů udělali v kalendáři velký vykřičník, protože tento víkend patřil třináctému ročníku Rallye Vltava Příbram. Záštitu nad jejím konáním převzal ministr obrany ČSFR Luboš Dobrovský, protože se konala na počest Dne armády. Ke startu se přihlásilo sto dvacet posádek zahrnujících kompletní československou špičku a navíc desítka jezdců z Itálie a Rakouska.
Trať soutěže měří 483 kilometrů a pro třináct rychlostních zkoušek vybrali pořadatelé 184 kilometrů těch nejnáročnějších úseků. Novinář a pracovník tiskového střediska rally Jarmil Stach několik dní před startem položil Václavu Blahnovi pár otázek souvisejících s příbramskou rally. Nabízíme přesnou citaci:
Po létech se škodovkami a ladami jsi přesedlal za volant Opela. Co je to za auto?
Naše auto je Opel Kadett GSi s dvoulitrovým motorem 2x OHC, pětistupňovou převodovkou bez synchronizace a pohonem předních kol. Výkon motoru je asi sto osmdesát koní. Dal by se zvýšit na dvě stě třicet až dvě stě čtyřicet koní, ale palubní počítač, který by to všechno dokázal zařídit, stojí v SRN asi osm a půl tisíce marek. Zatím našemu týmu Automotoklub DAK MOVA Bratislava na něj nezbývá. Pro příští rok všechno závisí na financích. Když budou peníze, hodně peněz, dalo by se uvažovat i o jiném autě, ale zatím to vypadá, že se budeme snažit získat právě palubní počítač a pak by byl náš opel špičkové auto.
Mluvit o závodění a nezmínit se o tvém spolujezdci Pavlu Schovánkovi, to prostě nejde. Co dělá teď?
Jezdíme spolu dvanáctou sezónu a řekl bych, že je to jeden z nejlepších a nejpečlivějších spolujezdců. Za dvanáct let neudělal jedinou chybu, která by vedla k nedojetí nebo k havárii. Býval jako já zaměstnancem DAK MOVA Bratislava, ale občané jeho rodného města ho zvolili starostou, a tak má teď na závodění míň času. Zatím ale spolu budeme jezdit dál.
Absolvoval jsi skoro všechny ročníky příbramské soutěže a čtyřikrát stál na stupni nejvyšším. Máš opravdu nějaký kuriózní zážitek?
Vzpomínám, že při jednom ročníku, ještě s žigulem nula pětkou ve skupině B, nám na jedné rychlostní zkoušce auto jelo pořád jen na tři válce. Hledali jsme závadu usilovně snad všude a nemohli ji pořád najít. Ani o přestávce mezi etapami v Příbrami se nám to nepodařilo. Po odstartování jsme přece jenom za rampou zastavili a rozebrali zoufale karburátory. Náš žigulík měl dva dvojité karburátory Weber, to znamená na každý válec samostatnou trysku. A tam jsme konečně závadu objevili. Bůh ví jak se dostala maličká muška do jedné trysky. Vůbec nebyla vidět a přesně zakrývala dírku v trysce, proto jsme na ni nepřišli. Stačilo trysku profouknout a auto hned jelo jako z praku. A pak se řekne muška jenom zlatá.
Jak hodnotíš úroveň příbramské soutěže ve srovnání s ostatními republice?
Rallye Vltava Příbram hodnotím jako jednu z nejlepších soutěží, které se u nás jedou, a to nejen po stránce pořadatelské, ale hlavně sportovní. Všechny rychlostní testy jsou na úzkých asfaltových polních a lesních cestách, samý horizont a skok. Je to velice těžká soutěž a hlavně – není rozbitá. Já nemám rád rozbité soutěže.
V sobotu 28. září v 6.00 hodin bylo odstartováno. První posádka dorazila do cíle v osm hodin večer. Až do nedělních deseti hodin si všichni museli počkat na vyhlášení výsledků. Absolutními vítězi se stal Ladislav Křeček s Janem Krečmanem s vozem Ford Sierra.
Kompletní výsledky: Rally Vltava Příbram 1991
1992 - Rally má sponzora

Tento rok znamená pro organizátory příbramské rally mnoho změn. Tou první je změna velmi pozitivní a všem fanouškům určitě udělala velkou radost. Soutěž získala sponzora, o něhož po celou dobu své existence usilovala. V celé historii se nikdy nepodařilo najít pochopení u tehdy movitých firem, jako byly Uranové a později Rudné doly a to i přesto, že Příbram, jak už jsme několikrát uvedly, byla a je líhní motoristických talentů. Po podepsání smlouvy se jméno sponzora objevilo v názvu. Do dějin automobilových soutěží vstupuje
příbramská společnost CONGESTA, s.r.o. a název se mění na RALLYE CONGESTA PŘÍBRAM. Druhou změnou, už ne tak příjemnou, je nutnost změny rychlostních zkoušek oproti minulému a i předcházejícím ročníkům. Celá řada z nich musela být zrušena, protože některé obce a majitelé komunikací se začali stavět k automobilovému sportu záporně. A tak se ředitel soutěže Jiří Krob se svými spolupracovníky vrátil k některým osvědčeným erzetám. Hlavně však pro diváky připravili pochutnání v podobě třinácté rychlostní zkoušky. Tou se stal městský okruh, který musejí posádky absolvovat celkem třikrát.
Letošní ročník příbramské rally uzavírá celý šampionát, a proto je pro čtrnáctý ročník v motoristickém kalendáři vyhrazeno datum 16. – 17. října. Technická a administrativní přejímka probíhá v areálu společnosti CONGESTA. Rally je vypsána pro tyto skupiny a třídy vozidel: skupiny N do 1300 ccm a nad 1300 ccm, skupina A do 1300 ccm a nad 1300 ccm. Zajímavé je i rozložení sil ve startovním poli. Ladislav Křeček má již titul jistý, ale Emilu Trinerovi v barvách škodováckého továrního týmu jde o druhé místo, a ani Václav Blahna se nechce vzdát vidiny celkové stříbrné medaile. Oba jsou vlastně domácí. Cesty, kudy trať vede, znají a lze tedy očekávat, že si v průběhu soutěže nedarují ani centimetr zadarmo. Přihlásil se i Sivík s vypůjčenou lancií od italské firmy Cowitra. Startovat bude český Němec Petr Holub, který jezdí do Příbrami pravidelně, ale zatím nikdy neuspěl. Pro letošní rok si přiveze VW 1600. Divácky zajímavý bude určitě i souboj otce i syna Trajboldových. Celkem je přihlášeno 95 posádek a závodní pole zpestřují i skalní „trabantisté“ jedoucí TRABI RALLYE POHÁR ´92.
Sobota 17. října v 7.00 hodin ráno je okamžikem začátku dramatu, které se bude odehrávat po celé trati dlouhé 336 kilometrů. Diváci se těší na dramatické souboje na sedmnácti rychlostních zkouškách, jejichž celková délka činí 132 kilometrů. Jedna informace pro milovníky zajímavostí. Rychlostní zkouška zapsaná v itineráři jako první a pátá se startem ve Višňové a cílem v Nečíni startovala před chalupou, kterou proslavil televizní seriál Chalupáři. Tolik očekávaná chuťovka v podobě třinácté RZ, což je Městský okruh, byla doslova obsypána diváky. Nejvíce se jich objevilo hlavně v místech kruhového objezdu u Dolejší Obory. Navíc nepřálo počasí, což se projevilo tím, že trať i diváky zasypával sníh s deštěm. Tenkrát začínající a dnes zkušený jezdec Josef Semerád neubrzdil „vracák“ k pekárně. Následkem bylo poškození sanitního vozu a jednoho automobilu diváka. Ten pochopitelně stál tam, kde neměl.
V 16.08 hodin je při přejezdu prvního vozu přes cílovou rampu RALLYE CONGESTA PŘÍBRAM naprosto jasno. Složitější však bylo vůbec na cílovou rampu vjet, protože v průběhu poslední rychlostní zkoušky začalo vydatně chumelit a vjezd na rampu byl parádně uklouzaný. Oficiální výsledky jsou vyhlášeny až v devět večer ve sportovní hale. Absolutními vítězi se stejně jako loni stali Ladislav Křeček s Janem Krečmanem na voze Ford Sierra.
Kompletní výsledky: Rally Congesta Příbram 1992
1993 - Naposledy federálně

V posledních ročnících je příbramská rally vždy posledním podnikem celého šampionátu. Po rozdělení Československa se ten letošní jede jako společný pro Českou a Slovenskou republiku, tudíž poslední „federální“. O víkendu 15. a 16. října se stává Příbram hlavním městem České a vlastně i Slovenské republiky. Tedy pokud se automobilových soutěží týče. Patnáctý ročník RALLYE CONGESTA PŘÍBRAM připravil pro jezdce trať dlouhou 435 kilometrů s dvaceti rychlostními testy. Právě jejich 180 kilometrů slibovalo napínavou bitvu mezi „domácím“ Václavem Blahnou a Ladislavem Křečkem.
Ze startovní rampy sjelo první vozidlo v sobotu 16. října přesně v sedm hodin ráno. To ještě ředitel soutěže Jiří Krob netušil, že bude muset se svým týmem řešit celou řadu zapeklitých problémů a i několik havárií.
Předpokládaný souboj Blahna versus Křeček rozhodl prvně jmenovaný hned v prvních dvou rychlostních zkouškách, když nadělil svému soupeři v každé více než dvacet vteřin. To mu zajišťovalo slušný náskok. Díky tomu, že se Ladislav Křeček pral s vypůjčenou Lancií Delta, o vedení Blahnu nepřipravily ani problémy s alternátorem na jeho fordu.
V soutěži došlo k několika zdržením, když přednost musely dostat autobusy zabezpečující dopravu cestujících podle jízdního řádu. Poslední perličkou byla kolona vozů svatebčanů klidně a nerušeně se pohybujících po trati jedné z rychlostních zkoušek. Možná i tohle trochu rozhodilo piloty soutěžních vozů, a tak následovaly havárie. O tu nejhůře vypadající se postaral Milan Dolák se svým fordem. Na odpoledním okruhovém rychlostním testu při rychlosti okolo 150 kilometrů v hodině narazil po smyku do dvou statných stromů. Během leteckého vystoupení urazil ze svého escorta tři kola včetně závěsů a skončil nakonec jako nouzově přistávající letadlo „na břiše“ těsně před přihlížejícími diváky. Všechno skončilo naštěstí jenom modřinami posádky. Pár modřin si odnesla i jedna divačka, která byla zasažena odlétnuvším tlumičem pérování.
Výsledky absolutní klasifikace:
1. Blahna – Schovánek (RT PEPSI - Vitar, Ford Escort)
2. Křeček – Krečman (Večerník Praha, Lancia Delta) +1.30
3. Chovanec – Kurus (Matador Púchov, Ford Escort) +7.09
4. Klokočka - Heřman (Ford Escort) +7.50
5. Zelinka – Pelc (BeCKR Most, Ford Escort) +8.10
Pro statistiky zopakujeme, že absolutními vítězi se stala posádka ve složení Václav Blahna – Pavel Schovánek na voze Ford Escort a svým vítězstvím potvrdila i mistrovský titul. Poslední federální.
Kompletní výsledky: Rally Congesta Příbram 1993 (Bohužel nejsou k dispozici)
1994 - Začalo to na sněhu

Šestnáctý ročník RALLYE CONGESTA PŘÍBRAM zaměstnával jezdce, jejich doprovody, diváky a ředitelství soutěže v pátek 7. a v sobotu 8. října. O vítězi předposledního podniku domácího šampionátu měla rozhodnout trať v celkové délce 465,77 kilometru a osmnáct rychlostních zkoušek čítajících celkem 197,5 kilometru. Přidělen jí byl koeficient dva. Startovní pole tvořilo šedesát posádek. Pozornost fanoušků vyvolával start Václava Blahny, který do soutěžního automobilu usedl po půlroční pauze. Průběh závodu ale ukázal, že jeho Peugeot 306 ve skupině N do 2000 ccm zdaleka na silnější soupeře neměl. Diváci se těšili na souboj italské posádky Bertone – Chiapponi s několikanásobnými vítězi příbramské soutěže Křeček – Krečman.
Rally měla velmi zajímavý průběh. První rychlostní zkouška se totiž jela na sněhu! Tady si italská posádka vybudovala náskok, který v polovině soutěže tvořil téměř dvě minuty. Ten si Italové udrželi až do cíle. Navíc se na trati chovali jako suveréni, protože vyhráli sedmnáct z osmnácti testů. Po dojezdu do cíle řekl Enrico Bertone novinářům: „Větší část soutěže jsem jel volněji, auto fungovalo bez problémů.“ Tím vozem byla Toyota Celica. Jen jednou je porazili Křeček s Krečmanem jedoucí na voze Lancia Delta Integrale. Ti začínali poněkud volněji a nakonec z toho bylo druhé místo. „Jsem spokojený. Auto vydrželo. Soutěž byla náročná, ale mokrý povrch mi nedělal problémy.“ řekl po dojezdu do cíle Křeček. Třetí skončili Rakušané Baumschläger – Loid na voze Audi Coupé. Na adresu
automobilu po dojezdu na cílovou rampu řekl Baumschläger: „Chybí mi víc koní pod kapotou.“
Václav Blahna nakonec zvítězil ve své třídě a celkově mu patřilo jedenácté místo. Sám dosažený výkon charakterizoval takto: „Auto drží, ale já jsem zvyklý na silnější vozy. Ve své kategorii je to však velmi dobrý stroj.“ Pozornost diváků poutala ještě jedna soutěžácká legenda, kterou byl Nor John Haugland. Tenhle skvělý jezdec, jenž proslavil naši škodovku, se na mokré trati doslova pral se svým fordem. Ten mu to vrátil tím, že ve čtrnácté rychlostní zkoušce vypověděla službu převodovka. Do historické statistiky absolutních vítězů přibyla nová jména – Enrico Bertone a spolujezdec Massimo Chiapponi a poprvé se zapisuje i vůz Toyota Celica.
Pro úplnost doplňme ještě všechny výsledky absolutního pořadí:
1. Bertone – Chiappone (CW Sport Zlín – Toyota Celica) 1:44:57
2. Křeček – Krečman (V.I.P. Motosport – Lancia Integrale) + 2:33
3. Baumschläger – Loid (Kalivoda Engennering – Audi Coupé) +3:41
4. Valoušek – Houšť ((CW Sport Zlín – Lancia Delta) +3:48
5. Arazim – Gál (Chemopetrol Litvínov – Ford Escort +8:32
Kompletní výsledky: Rally Congesta Příbram 1994
1995 - Nový sponzor a nové logo

V pořadí již sedmnáctý ročník přinesl výměnu hlavního sponzora a tedy i změnu názvu. Ve dnech 6. a 7. října tak soutěžní posádky absolvovaly Rally Maxi managering Příbram. Došlo i ke změně vzhledu loga rally, které je užíváno v malých obměnách až do dnešních dnů. Jeho autorem je Petr Šefr, který dodnes stojí za přípravou všech tiskových materiálů, včetně provozu webových stránek. Další změnou pro jezdce i diváky bylo rozdělení rally do dvou etap.
Celkem tak soutěž v tomto ročníku měřila 420 kilometrů a start i cíl byl již tradičně na náměstí T. G. Masaryka a na soutěžní týmy čekalo dvacet rychlostních zkoušek. V pátek přálo počasí a do první etapy odstartovalo v 17.00 hodin celkem osmdesát tři posádek. Omluvili se loňští vítězové, protože podle jejich vyjádření těsně před odjezdem do České republiky absolvoval spolujezdec Massimo Chiapponi řadu lékařských vyšetření. Boj o body tedy pro sebe rozhodovali jen jezdci z Česka. Cíl všech pro první den byl naprosto jasný. Přežít tuto večerně - noční etapu s tím, že o všem rozhodne druhý den.
V sobotu v osm hodin ráno však ze startovní rampy sjíždělo již notně prořídlé závodní pole. Náročná trať si postupně vybírala daň v podobě dalších odpadlých posádek. Do cíle jich nakonec své vozy přivedlo jenom čtyřicet. Odpadla tedy více než polovina z přihlášených. Po skončení se všichni shodli na tom, že tenhle ročník byl skutečně dokonalou prověrkou jejich strojů i jezdeckého umění.
Alespoň několika střihy se podívejme na průběh soutěže. Počtvrté se na trati příbramské rally objevil Marián Šín se svým spolujezdcem Jiřím Kulštejnem. Když je nezastavil strom, kterému z blízka předvedli příď svého favorita, o odstoupení nakonec rozhodla druhý den převodovka. Potlesk na trati sklízel i Antonín Berger mladší, tedy syn zakladatele rally a tomto ročníku funkcionáře majícího na starost styk se soutěžními posádkami. Ani jeho favorit se však nevyvaroval technických problémů a tak se postupně propadal v závodním poli. Radost ze druhého místa ve třídě měli určitě Josef Peták s Alenou Benešovou, jejichž Nissan Sunny je dovezl až na cílovou rampu.
Koho nakonec ředitel soutěže Jiří Krob dekoroval jako absolutní vítěze? Již od prvních pátečních rychlostních zkoušek bylo jasné, že vítěz vzejde ze souboje posádek ve skupině N nad 2000 ccm. První test vyhrála posádka Výška – Pech s Mazdou. Od druhé rychlostní zkoušky se však na čele usadil Ing. Arazim se spolujezdcem Gálem a protože ani jejich ford neměl nic proti tomu být první, udrželi si vedoucí postavení až do cíle. Jak tedy Rally Maxi managering Příbram dopadla?
Absolutní klasifikace:
1. Ing. Arazim – Gál (Ford Escort)
2. Výška – Pech (Mazda 323 GT-R)
3. Štolfa – Fanta (Škoda Felicia)
4. Pošík – Janeček (Renault Clio)
5. Lank – Hůlka (Škoda Favorit)
Vítězové jednotlivých tříd:
N do 1300: Suk – Suková (Suzuki Swift)
N do 2000: Tesař – Kotvald
N nad 2000: Arazim – Gál
A do 1300: Štolfa – Fanta
A do 2000: Pošík – Janeček
A nad 2000: Klokočka – Heřman
Do síně slávy vítězů příbramské rally tak vstoupila posádka Ing. Václav Arazim – Julius Gál a jejich Ford Escort.
Kompletní výsledky: Rally Maxi Managering Příbram 1995
1996 - Překvapivé vítězství Výšky

Po roce opět zavítalo mistrovství republiky do okolí Příbramska. Letošní ročník se jel jako desátá mistrovská soutěž. Celkově měřil 449 kilometrů, z čehož bylo dvacet rychlostních zkoušek o délce 203 kilometrů. Do závodu odstartovalo 78 posádek a na cílovou rampu nakonec dojelo 45 dvojic.
Po úvodní RZ se do čela dostal domácí Milan Dolák s vozem Toyota Celica Turbo. Domácí jezdec vedl až do čtvrté rychlostní zkoušky, kdy jej zbrzdila prasklá přední poloosa. Po šestém měřeném testu definitivně Dolák ze soutěže odstoupil. "Nechtěli jsme ještě více ublížit autu, a tak jsme raději ze soutěže odstoupili“, konstatoval Milan Dolák ke svému odstoupení. Na první místo se tak vyhoupl Ladislav Křeček s Fordem Escortem Cosworth. Za deštivého počasí postupně Křeček zvyšoval náskok, který byl po první etapě o minutu a čtyři vteřiny lepší, nežli v podání Jiřího Pošíka (Renault Clio Maxi).
Do druhé etapy však již ani Křeček, ani Pošík neodstartovali. Křečkovi na sedmé RZ prasklo přední rameno a Pošík byl vyloučen ze soutěže pro použití nepovoleného počtu dálkových světel. „Dvě přídavná světla naspodu předního spoileru neměla označení pro mlhovky, takže je komisaři považovali za dálkové. Světla jsme přivezli z Francie, takže jsme si vůbec nebyli vědomi, že děláme chybu. Měli jsme si to však zjistit“, dodal smutný Jiří Pošík. Do vedení se tak dostal krátce Ladislav Výška s Mazdou 323 GTR. V úvodu druhé etapy jej však předjel Marcel Tuček s dvoukolkou Nissanem Sunny GTi. Ovšem ani Tučkovi štěstí nepřálo. Na jedné z RZ se vytrhly závity předního kola a domažlický jezdec musel zbytek RZ absolvovat po třech kolech. Do čela se tak vrátil Výška a vedení již nepustil, přestože musel v závěru odolávat tlaku zkušeného Václava Blahny s enkovým Fordem Escortem. „V posledních RZ jsme měli problémy s převodovkou, a tak se nám přibližoval Vašek Blahna. Nakonec to vše naštěstí dobře dopadlo“, zhodnotil závěr soutěže Ladislav Výška. Velice spokojený mohl být přesto i Václav Blahna. Na jeho oblíbených tratích se mu dařilo zajíždět skvělé časy a být soutěž o něco delší, možná by se radoval z dalšího prvenství na domácí trati.
Na třetím místě skončil překvapivě Klokočka (Ford Escort), následovaný Lankem (Škoda Felicia Kit Car 1500) a Jaroslavem Starým se Škodou Felicií Kit Car 1300. Slušný výsledek zajel rovněž Martin Severa s Fordem Escortem RS 2000, kterému nakonec patřilo desáté místo absolutně a čtvrté ve třídě. Jeden z nejlepších výsledků kariéry si na domácí trati zajel Jura Novozámský s Fordem Escortem RS Cosworth. Nejen, že závod dokončil na vynikajícím sedmém místě, ale k tomu ještě přidal druhé místo ve skupině N. Cíle se dočkal rovněž smolař Marcel Tuček, který po desetiminutové ztrátě dokončil příbramskou soutěž na šestnáctém místě a třetím ve třídě A6.
Kompletní výsledky: Rally Maxi Managering Příbram
1997 - Dolákova spanilá jízda

Ještě několik týdnů před začátkem soutěže nebylo vůbec jasné, zda se Rallye Příbram vůbec uskuteční. Nebylo dostatečné množství finančních prostředků. Bohužel po odchodu hlavního sponzora Maxi Managering to s příbramskou soutěží vypadalo všelijak. Nakonec se vše v dobré obrátilo a devatenáctý ročník populární soutěže se mohl uskutečnit v termínu od 3. do 5. října.
Bohužel skromné peníze stačily pouze na uspořádání jednodenní soutěže a tak měly všechny posádky pořádně napilno. Na posádky čekalo devatenáct rychlostních zkoušek o délce 189 kilometrů. Největšími favority byli letošní suveréni sezóny Milan Dolák s Jaroslavem Palivcem na voze Toyota Celica GT-Four. Také hned od začátku ukazoval příbramský jezdec, kdo je tady pánem, a celkově zvítězil v šestnácti rychlostních zkouškách. Nestačili mu ani druhý Ladislav Křeček, ani třetí Stanislav Chovanec (oba Ford Escort Cosworth).
Vraťme se však k průběhu soutěže. Od začátku ujížděl zbytku startovního pole Dolák. Přesto ani on neměl cestu za vítězstvím jednoduchou. „Na třetí a čtvrté RZ jsme potkali dva defekty. Naštěstí to však nemělo vliv na výsledek.“ řekl novopečený český šampión
Milan Dolák. Zpočátku se na druhém místě držel Stanislav Chovanec a vše vypadalo na hezký souboj s Dolákem. Ovšem na šestém měřeném úseku jej postihl defekt a ztratil přes minutu, čímž se propadl až za Ladislava Křečka a Stanislava Taliána. Bohužel nedařilo se Cvčkovi, domácímu Severovi a Klokočkovi. Všichni tři odstoupili v průběhu pro technické závady. Smůlu měl rovněž téměř domácí Karel Trojan jr. a Milan Chvojka, který havaroval.
Během dalšího průběhu soutěže začala u Dolákovy toyoty zlobit převodovka. Navíc na tradičním okruhu v Sedlčanské kotlině jel místo čtyř hned pětici okruhů, přesto se vše obešlo bez potrestání a příbramský jezdec mohl slavit zisk republikového titulu. O to víc to hřálo u srdce, že se tak stalo na domácí soutěži. Křeček si v poklidu dojel pro druhé místo a na třetím místě příbramskou soutěž dokončil Stanislav Chovanec. Ve skupině N bojovali od začátku o vítězství především dva jezdci. Nakonec o patnáct vteřin byl úspěšnější Jan Trajbold (Ford Escort RS Cosworth) před Michalem Gargulákem startujícím s vozem Mitsubishi Lancer EVO III. Třetí dokončil soutěž další příbramský jezdec Josef Peták s Protonem Wirou. Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší Stanislav Talián s Nissanem Sunny GTi, před Jaroslavem Starým (Škoda Felicia Kit Car 1600) a Ladislavem Regerziegerem (Škoda Felicia Kit Car 1600). Šestým místem ve formuli 2 a vítězstvím ve třídě A5 na sebe upozornil mladý Roman Kresta se Škodou Felicií 1,3. Z příbramských posádek rovněž překvapil Antonín Berger se Stanislavem Mášou (Škoda Favorit 136L), kteří svoji domácí soutěž dokončili na druhém místě ve třídě A1300. Bohužel poslední letošní soutěž nevyšla Václavu Blahnovi. Proražená pneumatika na čtvrté RZ nedovolila stále usměvavému jezdci lepší nežli deváté místo absolutně a páté ve skupině N. Soutěž nakonec dokončilo 49 posádek z celkového počtu 84 na startu.
Kompletní výsledky: Rally Příbram 1997
1998 - Trojan podlehl v závěru Chovancovi

Příbramským pořadatelům byla přidělena opět po delší době závěrečná soutěž mistrovství republiky na našem území. Mělo se zde rozhodnout o titulech v jednotlivých třídách a ve skupině N. Celková trať měřila 396,41 kilometru. Samotná soutěž obsahovala čtrnáct měřených úseků o délce 142,84 km.
Největšími favority byli Stanislav Chovanec s Fordem Escortem Cosworth a Karel Trojan jr. na voze Toyota Celica 4WD. Ve skupině N se očekával souboj mezi Gargulákem, Trajboldem a Arazimem. Páteční technickou přejímkou prošlo 86 posádek a soutěže se zúčastnilo rovněž 22 posádek s historickými vozidly. V Příbrami bohužel nestartoval domácí Milan Dolák, který v sezóně pilotoval vůz Toyota Corolla WRC. Z dalších jezdců chyběl rovněž již jistý šampión Ladislav Křeček. Naopak v plné síle se objevil Jaroslav Starý s Octavií Kit Car 2,0. Diváci se mohli rovněž těšit na domácího Josefa Petáka, který startoval s vozem Audi Coupe S2 a brousil si zuby na přední umístění.
Do soutěže vstoupil nejlépe Karel Trojan jr., následován Chovancem a Starým. Na místních rozbitých tratích provázely řadu posádek problémy především a pneumatikami a častými defekty. Během první etapy se dostává na chvíli do vedení Stanislav Chovanec s fordem, jenže na poslední RZ etapy dostává defekt, ztrácí přes půl minuty a propadá se zpět za Trojana. V nabité skupině N se nejvíce daří Gargulákovi, před Trajboldem a Pechem. Arazim zaujímá pouze čtvrté místo a pomalu ztrácí naději na zisk domácího titulu ve skupině N. Naopak ve formuli 2 si nejlépe počíná Jaroslav Starý s tovární Octavií, následovaný Ottem na Fordu Escort.
Ve druhé etapě zavelel k útoku Chovanec a během pár RZ dotahuje Karla Trojana, který nakonec v souboji podlehne a končí na druhém místě. „Na Chovance zatím nemáme. Včera jsme měli štěstí, dneska jsem bohužel udělal nejméně tři zbytečné chyby. Přesto jsem s druhým místem naprosto spokojený.“ zhodnotil souboj Karel Trojan jr.
Obrovské drama připravila skupina N. Druhou etapu začal famózně litvínovský Arazim a postupně předjíždí jak Pecha, tak Trajbolda. V cíli mu schází necelých pět vteřin na Garguláka. V závěru soutěže ještě odstupuje Pech pro poruchu spojky a cíl nespatří ani Trajbold, který odstupuje pro poruchu turba. Třetí místo tak spadá do náruče Jiřímu Tošovskému.
Z příbramských jezdců nejvíce zazářil Josef Peták. Po solidním výkonu dováží Audi Coupé S2 na šestém místě absolutně a na třetím ve třídě A8. „Během soutěže jsem měl strašně moc problémů s autem. Nefungovala elektronika, nefungovala převodovka. Prostě se všechno nějak pokazilo. Takže můžeme být rádi, že jsme alespoň v cíli“, řekl v cíli rozladěně Josef Peták.
Mezi dvoukolkami dál kraluje Jaroslav Starý a připisuje si další cenné vítězství. Druhá příčka patří spokojenému Ludvíku Ottovi (Ford Eskort RS 2000 Kit) a třetí končí manželé Cvrčkovi se Škodou Felicií Kit Car. Na hezkém pátém místě ve skupině N končí příbramský Milan Malý s Toyotou Celicou. Bohužel nedaří se příliš Marianu Šínovi s kitovou felicií, když po problémech končí soutěž na desátém místě ve formuli 2 a na pátém ve třídě. Dvacátý jubilejní ročník tak nakonec dokončilo 58 posádek.
Kompletní výsledky: Rally Příbram 1998